Top 5 rzeczy, które cechują dobrego agenta nieruchomości
Sprzedaż mieszkania nie jest łatwa, wszak na rynku konkurencja jest naprawdę spora. Aktualnie można powiedzieć, że rynek nieruchomości przechodzi prawdziwy boom i popyt na mieszkania jest większy, tylko niestety owy większy popyt dotyczy głównie nowych mieszkań, a te z rynku wtórnego nie sprzedają się już tak dobrze. Dlatego też sprzedaż nieruchomości na własną rękę jest trudna. Warto więc skorzystać z pomocy agenta nieruchomości, ale aby rzeczywiście pomógł, trzeba znaleźć dobrego fachowca w swojej branży. Poznajcie więc top 5 cech dobrego agenta nieruchomości.
Top 1: wiedza
Oczywiście dobry agent nieruchomości musi mieć dużą wiedzę. Jednocześnie wiedza i jej zakres powinien być bardzo szeroki. Tutaj nie chodzi tylko o znajomość podstawowych terminów związanych z nieruchomościami, ale przede wszystkim praw rynku i sposobów, by uatrakcyjnić daną ofertę. Jednocześnie jego wiedza powinna obejmować także realną umiejętność wykonywania szacunkowych kosztorysów i określania wartości nieruchomości. Dobry agent nieruchomości uczy się przez całej życie i ciągle stara się poszerzać swoje kompetencje, co wynika z faktu, że rynek nieruchomości jest bardzo zmienny i trzeba potrafić dostosować ofertę do niego, tak by relatywnie szybko sprzedać mieszkanie klienta czy znaleźć dla niego najlepsze lokum. Pomyślcie tylko, że jeszcze niedawno sprzedaż mieszkań poszła bardzo w dół, a obecnie ten trend jest odwrócony, a przy tym wartość mieszkań także znacząco wzrosła, co wie każdy dobry agent.
Top 2: doświadczenie
Nie ma się co oszukiwać, że będąc tzw. „świeżakiem” w branży można być skutecznym. Nic bardziej mylnego, otóż poprzez doświadczenie zdobywa się realne umiejętności i jednocześnie większą efektywność. Każdy dobry agent nieruchomości ma doświadczenie, które potrafi wykorzystać, by wynegocjować dla klientów jak najlepszą ofertę.
Top 3: wykształcenie
Często mówi się, że wykształcenie jest tylko mrzonką, bo przecież doświadczenie jest ważne. Ale ważna jest też wiedza specjalistyczna, którą można zdobyć tylko i wyłącznie posiadając odpowiednie wykształcenie. Na pewno dużą zaletą jest, to gdy
agent nieruchomości posiada właściwą licencję. Tutaj oczywiście mamy na myśli licencję pośrednika nieruchomości, która wydawana jest przez Polską Federację Rynku Nieruchomości. Dodatkowo bycie członkiem Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami jest doskonałym potwierdzeniem kompetencji zawodowych. Zatem dobrym wyborem dla każdego, kto szuka będzie – agencja nieruchomości Warszawa.
Top 4: podmiotowe traktowanie
Dobry agent nieruchomości traktuje każdego klienta z należytym szacunkiem. Powinien zdawać sobie sprawę, że nie każdy klient ma wiedzę, dlatego tez powinien służyć mu pomocą i odpowiadać na każde pytanie. Na pewno bardzo ważne jest podmiotowe traktowanie, bo agent nieruchomości nie może patrzeć na swojego klienta z góry. Nie powinien też dzielić klientów pod kątem majątku, czyli lepiej traktować tych, którzy chcą sprzedać bardziej luksusową nieruchomość.
Top 5: profesjonalizm
Oczywiście musimy jeszcze wspomnieć o profesjonalizmie, który jest bardzo ważny. Agent nieruchomości powinien na każde spotkanie przychodzić punktualnie. Żadne spóźnianie nie jest dopuszczalne. Do tego powinien być zawsze przygotowany na spotkanie z klientem czy potencjalnym kontrahentem. Oczywiście na bieżąco powinien informować klientów o postępach czy też ich braku w sprzedaży mieszkania. W razie konieczności może zaproponować klientom przeprowadzenie home stagingu i tutaj trzeba wcześniej ustalić budżet. Nie może więc działań przypadkowo, lecz musi kierować się wiedzą, doświadczeniem czy też intuicją.
Oczywiście na końcu musimy także wspomnieć, że dobry agent nieruchomości posiada dobry osąd sytuacji i nie boi się powiedzieć klientowi, że jego oczekiwania są nierealne do osiągnięcia. W wielu przypadkach sprzedający nieruchomość za wszelką celę windują koszty, co rzecz jasna wiąże się z tym, że sprzedaż mieszkania jest wtedy nierealna. Dlatego tak ważny jest szczery osąd sytuacji i w razie konieczności poinformowanie klienta o tym, że taka oferta nie będzie przyciągała uwagi.