Wybranie dobrego koloru na wizytówkę, to coś więcej niż tylko powiedzenie grafikowi o swoich ulubionych odcieniach. Jeśli przemyślisz kilka kwestii, to za pomocą prostej, małej wizytówki, możesz na stałe przyciągnąć klienta. Pamiętaj, twoja wizytówka zawsze musi pokazywać twoją działalność od najlepszej strony.

Czy wiedziałeś, że kolor czerwony podnosi nasze ciśnienie krwi? Pomarańczowy pobudza apetyt a zielony sprzyja relaksowi. Dzięki wiedzy o tym, jak kolory wpływają na naszą psychikę, możemy dopasować odcienie wizytówki do działalności jaką się zajmujemy:

  • moda, uroda: różowy, fioletowy, srebrny, turkusowy
  • opieka medyczna: zielony, niebieski, biały, turkusowy
  • handel: niebieski, biały, pomarańczowy, zielony
  • biznes: czarny na białym tle, ciemny niebieski, ciemny czerwony, biały

Pamiętaj: im wizytówka „delikatniejsza”, tym mniej serio będziesz odbierany.

Z języka grafików na nasze: biały i szary to świetne kolory na tło wizytówki. Musisz je jednak skontrastować z czymś żywszym. Nie bój się łączyć odcieni!

Nie używaj kolorów, które nie pojawiają się w innych elementach twojej marki. Jeśli twoje zawiera szary i niebieski, to nie rób wizytówki czerwonej z pomarańczowych. Identyfikacja wizualna ponad wszystko!

wizytówki studio graficzne piotrków tomaszów bełchatów łódź

Ubezpieczenia komunikacyjne

Jaką wiadomość chcę przekazać swoją wizytówką?

Kolor czerwony pokaże, że jesteśmy aktywni i energiczni. Warto go wybrać dla szybko rozwijając się firm związanych z biznesem lub…z fast foodem. Dając taką wizytówkę klientowi akcentujesz swoją asertywność i pewność siebie. Użycie czerwonych elementów w identyfikacji wizualnej pokazuje też naszą pasję do pracy. Dla osób chcących pokazać się z poważniejszej strony dobrym wyborem będzie ciemny czerwony. Mniej nudny od czarnego, a pokazujący nasz profesjonalizm i zaangażowanie.

Żółty stymuluje umysł i jest dobrym kolorem dla osób zajmujących się komunikacją np. dziennikarzy, nauczycieli a także osób zajmujących się rozrywką. Z drugiej strony żółty może nastrajać krytycznie więc jeśli cała wizytówka w tym kolorze, to dla ciebie za dużo – spróbuj połączyć żółte elementy z ciemnym niebieskim, czarnym lub szarym.

Lubisz zielony? I dobrze, bo wiąże się on ze spokojem, bezpieczeństwem i wzrostem. Ten kolor kojarzy się z naturą, zdrowiem i leczeniem, a także ze środowiskiem. Trudno powiedzieć o tym kolorze coś negatywnego więc wydaje się najbezpieczniej wyborem, ale pamiętaj: nie każdy przepada za zielonym.

wizytówki studio graficzne piotrków bełchatów tomaszów łódź

Pomarańczowy kojarzy się z optymizmem i przystępną ceną. Ten kolor stymuluje zmysły dlatego może być dobrym wyborem dla restauracji. Pomarańcz wiąże się też z przygodą i spontanicznością więc właściciele siłowni i biur podróży mogą go wykorzystać w swojej identyfikacji.

Turkusowy to dość uniwersalny kolor, ponieważ podoba się zarówno mężczyznom jak i kobietom. Inspiruje i poprawia humor. Kojarzy się z kreatywną i współczującą osobą. To dobry kolor dla nauczycieli, trenerów, pracowników mediów i osób zajmujących się komputerami. Jego „współczującą cecha” przyda się klinikom medycznym. Turkusowy to też świetna opcja dla biznesów związanych z wodą.

 Fioletowy kojarzy się ze wzniosłymi ideałami, wyobraźnią i sferą duchową. Ten kolor będzie dobrym wyborem dla artystów, poetów, różnego rodzaju działaczy. Fioletowy tworzy także poczucie bogactwa i luksusu, dlatego w połączeniu ze srebrem lub złotem trafi do ludzi szukających marek premium.

Różowy wiąże się ze współczuciem i opiekuńczością. Jest to kolor, który znacznie bardziej przemawia do kobiet, dlatego powinny wybierać go firmy związane z kosmetykami i modą. Różowy kojarzy się ze słodkością więc mogą z niego skorzystać firmy produkujące słodycze. Jeśli chcemy nadać temu kolorowi więcej mocy, połączmy go z ciemnym niebieskim, szarym lub czarnym. Jasny, delikatny róż trafi do nastolatek.

Za tydzień: Jak dobrać wizytówkę do grupy docelowej.